螢幕快照 2018-07-14 下午1.54.27.png

 The article and picture are from NOMADIC MATT website <https://www.nomadicmatt.com/travel-blogs/best-blogs-of-2015/>

這裡的文章和圖片是來自於網站 "遊牧的亞光" <https://www.nomadicmatt.com/travel-blogs/best-blogs-of-2015/>。

 

*作者在部落格中有超連結的部分

*不知道怎麼翻譯的部分

*該放入腦袋瓜的部分

 

MY 7 FAVORITE TRAVEL BLOGS OF 2015

2015年 我最喜歡的7個旅行部落格(博客)

I love travel stories — whether entire books, short stories, or blog posts. I can never get enough!

我喜歡旅行的故事 -- 不論是整本書,短篇故事,或者部落格貼文。我永遠不嫌多!

Since I’m on my computer so often, I’m always looking for new blogs to quench my literary thirst.

因為我常常在我的電腦上尋找新的部落格,以滿足(熄滅;解渴)我對於(旅遊)文學的渴望。

I read hundreds of new blogs each year, and most of them I decide I can live without.

我每年閱讀數百篇新的部落格,(不過)大多數對我而言可有可無。

But I always find a few gems, and I want to showcase the blogs I started reading often in 2015:

不過,我總能(在其中)找到一些亮眼的文章(寶石),我想向大家介紹(展示)我在2015年經常閱讀的部落格 :

The Blonde Abroad

金髮碧眼(Blonde)在海外

Kiersten’s site focuses on the intersection of fashion and travel.

Kiersten的網站專注於時尚與旅行(的交叉)。

She gives tips and advice for women on what wear, pack, and see while overseas and focuses more on higher-end, comfort travel than I do.

她為女性提供關於在海外時的穿著、行李收拾(包裝)和哪裡好看(看見)的訣竅(提示)和建議,且比我更注意旅行的高端(高級)和舒適肚。

I think her blog is one of the best for female travelers and, though it’s not targeted to me, I find useful information that I share with others.

我認為她的部落格對於女性遊客而言(所有部落格中)是幾個最棒的之一,雖然她的文章不是注重在我(這類的讀者),但在其中我仍然能找到有用的資訊,我也常將這些資訊分享給其他人。

Kiersten and I are friends, and I love seeing her site grow and expand, especially over the last year.

我和Kiersten是朋友,看到她的部落格(人氣)在(尤其是)去年有成長漸增(增長和拓展)我是相當開心。

She seems to be everywhere!

好像到哪都可以看到他!

Hey Nadine

嘿 納丁 (德文)

This popular YouTube channel by Nadine Sykora documents her experiences as she travels around the world.

這個知名的 YouTube 頻道紀錄了 Nadine Sykora 環遊世界的旅行經驗。

Nadine’s zany, nerdy take on travel makes her videos entertaining to watch!

Nadine Sykora 的滑稽(的)動作,讓他的旅遊影片看起來更有趣(有趣的觀看)!

She’s funny, smart, and a bit awkward, but her filmmaking style really puts you there in the destination with her.

她很有趣、聰明,還有一點尷尬(?),但她這樣的影片風格把他跟觀眾都拉近了(猶如你跟他在一起旅遊依樣)。

There’s a reason she’s one of the biggest travel channels on YouTube!

這是她成為 YouTube 最棒的旅遊節目之一的原因。

View from the Wing

翅膀上的視野

Gary Leff is the “OG” of travel hacking.

Gary Leff 是旅遊駭客(用飛機里程和積分來兌換免費機票和住宿)的大佬(Original Gangster).

While I read many travel-hacking blogs, I follow Gary because he provides industry analysis and behind-the-scenes information on loyalty programs and airlines.

當我在閱讀旅遊駭客的部落格(文章),我會閱讀 Gary 的文章,是因為他有提供 "(會員)忠誠方案(規劃) = 酬賓方案" 和 "航空公司" 的 "產業分析" 和 "幕後信息"

Gary doesn’t just provide trip reports or share deals and reward opportunities, he gives you context and greater understanding of how travel hacking and airlines operate.

Gary 不僅提供旅行報告或分享交易和獎勵機會,他為您提供了關於旅行黑客和航空公司如何運營的背景和更多的理解。

Skift

變化 (丹麥文)

This is my go-to resource for all travel-related news and industry information.

這是我所有與旅行相關的新聞和行業信息的首選資源

It breaks stories and provides detailed analysis on the latest trends in travel, on both the business and consumer sides of the industry.

它提供了旅遊的最新趨勢 (含旅遊故事和分析),包含業務和消費者兩個面向。

If you love travel as much as I do and think listening to what CEOs have to say about revenue and consumer tastes is fun, this is the only website that’s worth reading.

如果你像我一樣喜歡旅行,並且認為聽取CEO們對收入消費者喜好(口味)的看法很有趣,那麼這是唯一值得閱讀的網站。

BuzzFeed Travel

旅行熱門快報 (BuzzFeed 可譯為 "熱點速遞"、"熱門快報"、"潮流先知" 等等)

I’m sure you’re surprised to see BuzzFeed listed here, but hear me out: sometimes all you want is a little inspirational list to get you through the day.

我相信你會驚訝地看到BuzzFeed在這裡列出,但是聽我說 (意思就是聽我把話一次講完,中間不要打斷我):有時候你想要的只是一個鼓舞人心的名單(?)來幫助你度過這一天。

That’s BuzzFeed. Its simple, easily digestible stories and portraits of travelers make me feel good.

這是BuzzFeed。 它簡單易消化的故事和旅行者肖像(影像)讓我感覺很好。

It may not have long-form writing or loads of practical tips, but it brings inspiration to others, and I’m a fan of its quirky angles and funny stories!

它可能沒有長篇寫作或大量的實用技巧,但它給其他人帶來了靈感,我很喜歡它古怪的(quirky非常非常脫離傳統的)角度和有趣的故事!

Wandering Earl

漫遊(流浪)的厄爾

My kindred spirit, Earl is a vagabonding nomad backpacker like myself.

(Earl) 與我志趣相投,他是像我一樣的(像)游牧民族一樣流浪的背包客。[ vagabond (n.) 遊民;流浪者|nomad (n.) 遊牧(民族) ]

We both love budget travel, backpacking, blogging, and everything in between (and yes, we’re good friends in real life too).

我們都喜歡預算旅行,背包旅行,博客以及介於兩者之間的一切(是的,我們在現實生活中也是好朋友)。

I read Earl’s blog because he goes to places few people ever visit (Kurdistan, anyone?) and tells raw, honest travel stories that don’t sugarcoat the travel experience.

我讀過 Earl 的博客是因為他(都)去那些很少人會去造訪的地方(例如,庫爾德斯坦,有任何人去過嗎?)並講述了原始的,誠實的旅行故事,這些故事都沒有被修飾(被糖衣修飾)。

Very few blogs do that, and for that, I think he’s one of the best travel websites out there.

很少有博客這樣做,為此,我認為他是那裡最好的旅遊網站之一。

I’ve been reading him for years and he deserves a feature! (He’s also one of the few other bloggers I know that doesn’t accept sponsored content or trips!)

我多年來持續在讀他的部落格,他的部落格也值得我這麼做(?)(他也是我知道的其他幾個不接受讚助內容或旅行的博主之一!)

Migrationology

(名字)

Mark and I go back to the days when I was living in Bangkok.

(Mark 和我 ,這讓我...)回想起我住在曼谷(Bangkok)的日子。

Mark blogs about food, especially Asian food.

Mark 的部落格(通常是介紹)食物,尤其是亞洲食物。

He’s my food guru when it comes to all things Southeast Asian and has detailed information on where to eat and what to order throughout the region.

他是我心中對於東南亞食物(認識)的領袖,並且詳細了解整個地區的用餐地點和訂購地點。

But more than that, he tells the story of the place and its culture through the food he’s eating.

但更重要的是,他會介紹那些他正在吃的食物背後的文化故事。

It’s not just about what dishes to order — it’s about how food has shaped culture and vice versa.

這意義不僅僅侷限在要點什麼菜餚 - 它是關於食物如何塑造文化,反之亦然

These seven blogs aren’t the only ones I read, and since it’s been awhile since I’ve written about my favorite travel blogs, here’s a list of my favorites from pervious years that shouldn’t be forgotten:

這7個博客並不是我讀過的唯一的博客,而且自從我寫了我最喜歡的旅遊博客以來已經有一段時間了,這裡有一個我不喜歡過去幾年的最愛之列表:

Legal Nomads
Camels & Chocolate
Expert Vagabond
A Backpackers Tale
Hecktic Travels
Captain and Clark
Roads & Kingdoms
Alex in
Wanderland
Never Ending Footsteps
The Points Guy
Traveling Canucks

There you have it: my current reading list of websites and blogs! I hope you add them to your reading list and enjoy them as much as I do.

你現在擁有了我目前的閱讀的網站和部落格列表! 我希望你能跟我一樣把它們加入(能加多少是多少)到你的閱讀清單中。 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    自問自答的威爾森 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()